Chyba na pewno
Chyba na pewno!?
Zamknięcie szkół i zdalna nauka wpływa różnie na różne grupy uczniów. Pojawiają się pierwsze badania, artykuły. Coraz śmielej rozmawiają o tym sami rodzice, którzy muszą przyznać się, że dziecko sobie nie radzi, że opuściło się w nauce. Niektórych rodziców martwią tylko oceny. Kiedyś też tak było, tyle, że dziecko docierało się wśród rówieśników w szkole, na podwórku, a same oceny nie były wyznacznikiem przygotowania do dalszego życia.
Znacie ludzi, którzy mieli kiepskie oceny w szkole, a teraz są szczęśliwi, ułożyli sobie życie, “coś” osiągnęli? Znacie też pewnie odwrotną sytuację, dziecko z dobrymi ocenami i 6 z zachowania, które podejmuje próby samobójcze już na etapie szkoły podstawowej.
Czy podczas szkolnego rozwoju dziecka jest coś ważniejszego niż oceny? To coś jest właśnie odbierane przez sytuację związaną z covid. To rozwój społeczno – emocjonalny. Poniżej top 5 według Harvard Graduate School of Education umiejętności wpływających na ten rozwój.
Top 5 umiejętności
w rozwoju społeczno – emocjonalnym
dziecko a
Zdrowie psychiczne
Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) „ zdrowie psychiczne to stan dobrego samopoczucia, w którym jednostka zdaje sobie sprawę z własnych możliwości, radzi sobie z normalnymi stresami życiowymi, może produktywnie pracować i wnosić wkład w swoją społeczność. ”
Stracony czas?
Z czego rezygnujemy podczas nauki zdalnej? Czy da się to nadrobić? Kto może pomóc?
Pomyślmy o dzieciach, które dopiero zaczęły edukację szkolną i nie miały jeszcze okazji
– przyjęcia perspektywy i współczucia innym, w tym osobom z różnych środowisk i kultur.
– zrozumienia społecznych i etycznych norm zachowania
– nawiązania i utrzymywania zdrowych i satysfakcjonujących relacji z różnymi osobami i grupami.
– jasnego komunikowania się, słuchania, współpracy z innymi, opierania się niewłaściwej presji społecznej, konstruktywnego rozwiązywania konfliktów oraz szukania i oferowania pomocy w razie potrzeby.
– dokonywania wyborów dotyczących zachowania osobistego i interakcji społecznych w oparciu o standardy etyczne, względy bezpieczeństwa i normy społeczne.
– oceny konsekwencji różnych działań