Etapy budowania
Zabawa klockami jest ważnym elementem dzieciństwa, ponieważ pobudza wyobraźnię, kreatywność i pozwala rozwiązywać problemy.
2-3 LATA
Jedną z pierwszych czynności jest noszenie klocków.
3 LATA – RYS. 1
Na tym etapie dziecko zazwyczaj buduje wieżę, układa klocki na podłodze w rzędach, poziomo lub pionowo. Na tym etapie pojawia się pierwsze zastosowanie wyobraźni. Dziecko odczuwa gładkość, wagę i rozmiar klocków, a także dźwięki które powstają przy ich upuszczaniu.
3-4 LATA – RYS. 2
W tym wieku dzieci zaczynają eksperymentować, łączą klocki z odstępami między sobą. Ich koordynacja ręka – oko poprawia się, dzieci poznają znaczenie równowagi.
4 LATA – RYS. 3
W tym wieku dziecko tworzy budowle zamknięte. Uczy się co oznacza “wewnątrz”, a co “zewnątrz”. To pierwsze budowle techniczne.
4-5 LAT – RYS. 4
W tym wieku dzieci używają symetrii, balansu i wzorów.
5 LAT i WIĘCEJ – RYS. 5
Na tym etapie dziecko potrafi wykonywać skomplikowane budowle. Wśród tworzonych obiektów można wiele poziomów, zakrzywienia. Na tym etapie dziecko powinno mieć dostęp do szerokiej gamy klocków, o wielu rozmiarach i kształtach. To w jaki sposób dzieci używają klocków, może naprawdę dużo powiedzieć o ich rozwoju poznawczym. Bardzo często właśnie w tym celu odwiedzają nas grupy przedszkolne.
Od października 2021 roku, realizujemy również indywidualne zajęcia dla dzieci w wieku 4-6 lat. Przede wszystkim chodzi nam o kontakt z rówieśnikami. Szczegóły zajęć w tym linku.